Live life for the moment because everything else is uncertain!

Jullista #1

1. När är det ok att börja adventspynta respektive julpynta enligt dig.
Helt ärligt, det gör folk som dom vill. Jag kommer själv göra det runt den 20 November i år.

2. Var förvarar du dina julsaker?
Just nu är dom i mitt rum, i kartonger, men i vanliga fall brukar dom vara i förrådet i källaren.

3. Hur mycket julsaker har du?
Ganska mycket och mer lär det ju bli!

4. Lagar du ditt eget julgodis och i så fall vadå?
Har faktiskt aldrig gjort det, kanske mamma vill baka i år? Har bara bakat pepparkakor.

5. När börjar du känna att det är jul?
Oftast när alla julsaker kommit ut i affärerna och när jag lyssnar på julmusik och kollar på bilder.

6. Till vem köper du julklappar?
Mina kusiner, mamma, syrran. Men i år blir det fler då jag ska köpa till morbror och hans fru, min morfar och hans fru och hennes son, även har min syster skaffat pojkvän som självklart också ska få. Sen ska jag även skicka iväg ett paket till en vän i Irland och så har jag två andra polare som också ska få :)

7. Har du börjat klura på årets önskelista?
Min önskelista i år är inte som den brukar, helt ärligt så vet jag inte om jag önskar mig något speciellt? Jag vill hemskt gärna ha en laptop eftersom att jag inte har en egen. Men annars önskar jag mig mest en underbar jul med familjen.

8. Vilka är dina tre bästa jullåtar?
Santa baby, Santa Claus is coming to town och Merry Christmas, darling.

9. Vad ser du allra mest fram mot denna julen?
Att umgås med familjen, julpyntet, skumtomtar, allting!

10 . Tio snabba:

Kungsgran eller vanlig gran.

Rödvinsglögg eller vitvinsglögg (gillar inte glögg.)

Lutfisk eller risgrynsgröt 

Skickar du riktiga julkort eller e-mailjulkort.

Kalle Anka eller Karl-Bertil.

Julklapp på morgonen eller bara julklappar vid julklappsutdelningen

Julklappar direkt efter Kalle eller senare på kvällen.

Senapssill eller löksill. (gillar inte sill.)

Christer Sjögren eller Chris Rea. (inte en aning.)

Tomten är Far till alla barnen eller Love Actually.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback